Por qué NO a los JBA´s entre LATAM, American Airlines e IAG (BA e Iberia)

  • Seis años después …
  • Seis años después … ante la SEC.
  • El peso de los mercados.
  • El peso de los flujos entre mercados.
  • El peso de estas alianzas en Brasil.
  • El peso de estas alianzas en Chile.
  • El peso del capital.
  • Y la hermandad del capital …
  • Controversia de las cifras.
  • JBA´s propuestos no son ni marginales ni independientes.
  • American Airlines e IAG llamados a desafiar a LATAM; no a unirse a ella.
  • El fallido JBA entre American Airlines y Qantas en 2016.
  • Positivas perspectivas suponen competencia.

 

Ver documento PDF ingresado al Tribunal de Defensa de la Libre Competencia en proceso Consulta por Joint Business Agreements propuestos entre LATAM Airlines, American Airlines e IAG (British Airways e Iberia) (NC 434 2016).

Ver documento PDF de Cuadros de Propiedades Accionarias en compañías aéreas al 2017.

Ver documento PDF de Hecho Esencial de American Airlines ante la Securities and Exchange Commission de Estados Unidos  frente a la declaración de intenciones de Qatar Airways de adquirir un 10% de su capital accionario, fechado 22 de junio 2017.

 

Proceso de Consulta en sitio web del Tribunal de Defensa de la Libre Competencia:

http://consultas.tdlc.cl/amilex_PORTAL/Web/Portal/LEX_POR_ExpedienteCausa.aspx?q=qwwvEXYDPdGeq/+h7eqnhw8ZTiqOFbxh2/wfS7snQSZilciQ5Ul4fbvmMeIhSZtRuMTOuaQNYCWiqPdaAdx5kBx9EglYJhL0MUiCC/mgBpP3AYpO6oznmx/SDIDYjyRt

 

 

Why NO to JBA´s between LATAM, American Airlines and IAG (BA and Iberia)

  • Six years later …
  • Six years later … SEC 20F Forms.
  • Passenger markets significance.
  • Passenger flows among markets.
  • JBA´s leverage in Brazil.
  • JBA´s leverage in Chile.
  • Airline market values clout.
  • And the brotherhood of capital …
  • Controversy over price estimations.
  • Proposed JBA´s are not marginal nor independent among them.
  • American Airlines and IAG invited to challenge LATAM; not to join them.
  • The failed JBA between American Airlines and Qantas in 2016.
  • Positive perspectives rely on competition.

 

See PDF document also available – in spanish – at Chilean Competition Court (Tribunal de Defensa de la Libre Competencia) under Consultation Process over proposed Joint Business Agreements between LATAM Airlines, American Airlines and  IAG (British Airways and Iberia) (NC 434 2016)  

See PDF Document Ownership Structure of Airlines in 2017

See PDF Document Securities and Exchange Commission FORM 8-K filed by American Airlines Inc. that refers to Qatar Airways´ intention to make a significant investment in American Airlines, acquiring approximately a 10% stake, dated June 22nd, 2017.

Consultation Process at Chilean Competition Court website:

http://consultas.tdlc.cl/amilex_PORTAL/Web/Portal/LEX_POR_ExpedienteCausa.aspx?q=qwwvEXYDPdGeq/+h7eqnhw8ZTiqOFbxh2/wfS7snQSZilciQ5Ul4fbvmMeIhSZtRuMTOuaQNYCWiqPdaAdx5kBx9EglYJhL0MUiCC/mgBpP3AYpO6oznmx/SDIDYjyRt

 

 

 

Print Friendly

Comments are closed.